Wednesday 20 January 2010

Περί Golden Globe - και άλλων - Awards...

Πήρα μερικά email που με ρωτάγανε αν θα γράψω κάτι για τις πρόσφατες Χρυσές Σφαίρες (και αν θα κάνω προβλέψεις για το ποιος θα κερδίσει τι στα φετινά Oscar)

Short answer is no, αλλά επιτρέψτε μου να σας δώσω και μια πιο κατατοπιστική απάντηση...

Όταν ήμουν μικρότερος σε ηλικία, εκεί γύρω στα 18-23 το Hollywood ήταν - κυριολεκτικά!! - όλη μου η ζωή! Που με έχανες, που με έβρισκες, πάντα έβλεπα ταινίες, είτε σε αίθουσα είτε στο video.. κι όταν δεν έβλεπα ταινίες, διάβαζα ΣΙΝΕΜΑ ή έβλεπα εκπομπές γύρω από το σινεμά.. Και σ' αυτήν την ηλικία σινεμά υπήρχε μόνο... αμερικάνικο! Τίποτα άλλο!!

Με τέτοια εμμονή λοιπόν, η εποχή των βραβείων ήταν κάτι το πολύ σημαντικό για μένα! Έχοντας δει ΟΛΕΣ τις υποψήφιες ταινίες (τουλάχιστον στις 6-7 βασικές κατηγορίες) είχα σαφή είκονα και γνώμη για το ποιος έπρεπε να κερδίσει τι (και που! - άλλη λίστα νικητών για τις Σφαίρες, άλλη για τα Oscars κτλ.)

Από τότε βέβαια έχουν περάσει κάποια χρόνια (πολλά, λίγα δεν έχει σημασία), αυτό που μετράει είναι πως ανακάλυψα εγκαίρως ότι υπάρχει - κινηματογραφική - ζωή και μακριά από το Hollywood - ζωή μάλιστα πολλές φορές πολύ πιο ενδιαφέρουσα από αυτή που μου προσέφερε - σε μπόλικες δόσεις - η βιομηχανία του Hollywood... (και όχι, δεν το παίζω κουλτουριάρης - μακριά αυτά από εμένα! υπάρχει θέση και χώρος για όλους! το σινεμά είναι τέχνη και στην τέχνη τα όρια του καθενός είναι προσωπικά και τελείως, μα τελείως υποκειμενικά! πάντως δεν μπορώ να φανταστώ πως υπάρχουν κάποιοι που βλέπουν σε όλη τη ζωή τους μονό Tarkovsky!)

Κάπου εκεί έχασα την - καθημερινή - επαφή με τον αμερικάνικο κινηματογράφο, καθώς και την - εβδομαδιαία - με τις ταινίες που "βγαίνουν" στις αίθουσες. Το τελευταίο ήταν και το καλύτερο! Σχεδόν καθαρτικό!! Πλέον δεν "επιτρέπω" στις εταιρίες διανομής να μου καθορίζουν το τι θα δω και πότε.. Εξάλλου, η ψυχολογία παίζει σημαντικό ρόλο στο πως αντιλαμβάνεσαι και δέχεσαι τα μηνύματα μιας ταινίας και είναι δύσκολο να ακολουθείς συνέχεια τις διάφορες κινηματογραφικές σεζόν! Έτσι - όπως θα έχετε καταλάβει και από το... randomness των reviews - τώρα επιλέγω εγώ τι θα δω και πότε... και φυσικά με το ποια συχνότητα.. Η τεχνολογία - φυσικά - έχει βοηθήσει τα μέγιστα σε αυτό!

Αλλά ξέφυγα.. Sorry..

Φοβάμαι πως δεν είμαι πλέον σε θέση να εκφράσω άποψη για το τι θα συμβεί στις διάφορες βραδιές βραβείων και για να είμαι και απόλυτα ειλικρινής, ούτε που με νοιάζει... Η Oscar-ική - ή μη - αναγνώριση δεν θα με κάνει να αλλάξω άποψη για μια ταινία.. το αντίθετο μάλιστα.. Αν κάτι έμαθα / θυμάμαι από τα χρόνια που ξενυχτούσα για να δω τα Oscars είναι πως η Ακαδημία σπανίως κρίνει μόνο με βάση το καθαρά υποκριτικό κριτήριο και το performance, αλλά περισσότερο με το impact και το buzz γύρω από μια ταινία ή ερμηνεία..

Οπότε, what's the point;;;

No comments:

Post a Comment