Friday 28 August 2009

Αχ ρε Ελένη...

Κάποιοι από εσάς μπορεί ήδη να το πληροφορηθήκατε από άλλα blogs.. Για όσους όμως δεν το έχουν μάθει ακόμα, η εφημερίδα το Βήμα - και ο δημοσιογράφος Κώστας Βίδος - δημοσίευσε ένα - αποκαλυπτικό;;; - άρθρο για την Ελένη Μενεγάκη...

Τώρα γιατί μια "σοβαρή" εφημερίδα, όπως το Βήμα κι ένας γνωστός δημοσιογράφος, όπως ο Βίδος, επέλεξαν την συγκεκριμένη χρονική στιγμή (εν μέσω πυρκαγιών, οικονομικής και πολιτικής κρίσης και.. α, και όλως τυχαίως, λίγο πριν ξεκινήσουν τα αντίπαλα πρωινάδικα) να ασχοληθούν με μια - κατά το ρεπορτάζ - στυγνή επαγγελματία, με τρομερή δύναμη και επιρροή, αδίστακη και σκληρή με τους συνεργάτες της, αλλά και ικανή να επιβάλλει μια ιδιότυπη omerta για όσους καταφερθούν επώνυμα εναντίον της (όχι, όχι, δεν μιλάμε για την... Γιάννα!) που... κάνει πρωινάδικο (!!!), αυτό το αφήνω στην κρίση του καθενός!

Πάντως, όπως και τα περισσότερα - super - αποκαλυπτικά ρεπορτάζ, έτσι κι αυτό στηρίζεται σε ΑΝΩΝΥΜΕΣ πηγές.. Και μετά σου λένε για την ανωνυμία των blogs.. Oh well...

Το πλήρες κείμενο ακολουθεί παρακάτω:

ΕΛΕΝΗ ΜΕΝΕΓΑΚΗ Το αληθινό(;) πρόσωπο της ελληνίδας Πολυάννα

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=284654&ct=4&dt=23/08/2009

Εν μέσω οικονομικής κρίσης και ενώ πολλοί συνάδελφοί της αντιμετωπίζουν επαγγελματικά προβλήματα εκείνη παραμένει αμετακίνητη στο πόστο της και χαρακτηρίζεται «βασίλισσα των πρωινάδικων». Ποια είναι όμως στην πραγματικότητα η παρουσιάστρια με τη μακροβιότερη πορεία στην πρωινή ψυχαγωγική ζώνη; Το αφελές, τρυφερό, έξω καρδιά πλάσμα που βλέπουμε στις τηλεοράσεις μας ή μια σκληρή επαγγελματίας που ξέρει να παίζει το παιχνίδι με τους δικούς της όρους και δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί της;


του ΚΟΣΜΑ ΒΙΔΟΥ | Κυριακή 23 Αυγούστου 2009

Οταν η γενιά μου ταλαιπωρούσε τα νιάτα της στα θρανία, στις πρώτες τάξεις του γυμνασίου, κάθε κορίτσι που σεβόταν τον εαυτό του διάβαζε μανιωδώς «Πολυάννα». Τη σειρά μυθιστορημάτων των Ελενορ Πόρτερ αρχικά, Ελίζαμπεθ Μπόρτον και Χάριετ Λιούμις Σμιθ στη συνέχεια, με ηρωίδα μια κοπέλα που ζούσε για να μοιράζει απλόχερα την αγάπη και την αισιοδοξία σε όλους. Ντυμένη στην τρίχα, όμορφη, καλοσυνάτη, συμπονετική, χαριτωμένα αφελής, γελαστή (σε βαθμό κακουργήματος), ήταν η τέλεια κόρη, φίλη, σύντροφος, σύζυγος, μητέρα, συνεργάτις, γειτόνισσα, εξαδέλφη, ανιψιά, συννυφάδα κτλ.

Δεν ξέρω γιατί, αλλά όποτε βλέπω την Ελένη Μενεγάκη νομίζω ότι η Πολυάννα αποκτά σάρκα και οστά και επιστρέφει για να συνεχίσει το ιεραποστολικό έργο της! ΄Η, μάλλον, ξέρω... Οι ζωές των δύο γυναικώντης ψεύτικης και της αληθινής που μοιάζει με ψεύτικη- μοιάζουν να ταυτίζονται απόλυτα: Ξεκινώντας από το βιβλίο «Η Πολυάννα μεγαλώνει» που θα μπορούσε να αφορά τα πρώτα τηλεοπτικά βήματα της Μενεγάκη, περνώντας στα «Η Πολυάννα και το παιχνίδι της χαράς» και «Η Πολυάννα και το μυστικό της ευτυχίας» που παραπέμπουν σε αυτά που «πουλάει» η Μενεγάκη, και ακολούθως στα «Η Πολυάννα στο Χόλιγουντ» (ή η Ελένη στον Αntenna), «Η Πολυάννα παντρεμένη» (καλοπαντρεμένη για την ακρίβεια, όπως η Ελένη με τον Γιάννη Λάτσιο) και «Η Πολυάννα μαμά» (τρις για τη δική μας Πολυάννα...).

Εκτός αυτού, αν η Πολυάννα έχει συμβάλει τα μάλα στην αποβλάκωση των κοριτσιών της γενιάς μου διδάσκοντάς τα ότι για τη γυναίκα ευτυχία σημαίνει να «υπηρετεί» τους δικούς της, η Ελένη εδώ και χρόνια συμβάλλει με τις εκπομπές της στην αποβλάκωση της ελληνίδας νοικοκυράς. Προβάλλοντας την αφέλεια, ως τα έσχατα όριά της, ως το κυριότερο προσόν της σύγχρονης επιτυχημένης γυναίκας. Τόσο μεγάλη η ταύτιση ανάμεσα στις δύο ηρωίδες; Οχι, υπάρχουν και θεμελιώδεις διαφορές: Αν η Πολυάννα εργαζόταν για την ευτυχία των άλλων αφιλοκερδώς, η Ελένη (ως επαγγελματίας) δεν το κάνει με το αζημίωτο. Αν η Πολυάννα ήταν καλλιεργημένη, η Ελένη μένει ανεξεταστέα. Κυρίως όμως, αν η Πολυάννα είναι «ανοιχτό βιβλίο», η Ελένη μοιάζει να κρύβει πράγματα πίσω από το λαμπερό εξώφυλλο. Αυτό συμπεραίνουμε για άλλη μία φορά και από τα όσα ψιθυρίζονται σχετικά με την αποχώρηση από τον «Καφέ με την Ελένη» της πολυαγαπημένης της (μέχρι πρότινος) μαγείρισσας Αργυρώς Μπαρμπαρίγου. Μιας αποχώρησης που έγινε πολύ διακριτικά όπως όλες οι παραιτήσεις-απομακρύνσεις από τις εκπομπές όπου «βασιλεύει» η Ελένη. Με τους πρώην συνεργάτες της να μη λένε ποτέ κακή κουβέντα. Επειδή η εργοδότριά τους είναι πράγματι τόσο καλή όσο (θέλει να) φαίνεται; Τότε γιατί φεύγουν; ΄Η μήπως ο μοναδικός λόγος για τον οποίο δεν μιλάνε είναι ο φόβος τους απέναντι στην παντοδύναμη Ελένη· σε μια Ελένη στην οποία κανείς δεν τολμάει να αντιπαρατεθεί φοβούμενος τον αντίκτυπο που θα είχε κάτι τέτοιο στην καριέρα του; Κοντολογίς, μήπως η δική μας Πολυάννα δεν είναι τελικά τόσο Πολυάννα όσο θέλει να φαίνεται;

Το «τέλος» της μαγείρισσας

Πρώτη χρονιά υπό νέα τηλεοπτική στέγη,στον Αlpha.Ολη η ομάδα έχει σήμερα αποχωρήσει πλην των Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλου (τρίτος από αριστερά) και Γρηγόρη Γκουντάρα (δεύτερος από δεξιά)
«Θα φύγω από την Ελένη μόνο όταν δεν περνάω καλά»είχε πει η Μπαρμπαρίγου σε συνέντευξή της τις παλιές ευτυχισμένες ημέρες. Το εννοούσε; Είναι αλήθεια ότι πράγματι είχε σταματήσει να περνάει καλά και ότι είχε ενοχληθεί από τη συμπεριφορά της παρουσιάστριας και από τις απαιτήσεις της, μερικές από τις οποίες επεκτείνονταν και έξω από την κουζίνα του «Καφέ με την Ελένη»; Οπως κι αν έχει, η σεφ (η οποία σύμφωνα με πληροφορίες συζητεί με τον Αntenna το ενδεχόμενο να μαγειρεύει στο πρωινάδικο που θα παρουσιάζει η εθνική μπουμπούκα Ευγενία Μανωλίδου) δεν μίλησε, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, πουθενά για τους λόγους για τους οποίους εγκατέλειψε την εκπομπή- ούτε καν στο εβδομαδιαίο τηλεοπτικό περιοδικό με το οποίο συνεργάζεται. Οπως δεν μίλησε, απ΄ όσο θυμόμαστε, για το ίδιο θέμα κανένας από εκείνους που κατά διαστήματα- από την εποχή του «Πρωινού καφέ» και μετά-, αφού έζησαν την εμπειρία της συνεργασίας με την Ελένη, κατέληξαν να πίνουν τον καφέ τους αλλού. Ανάμεσά τους αναφέρουμε τουςΣπύρο Χαριτάτο (ποιος θυμάται ότι ο παρουσιαστής του «7 με 11 μαζί» ήταν μαζί της στον «Πρωινό καφέ»;), Κώστα Γαρεφαλάκη (ο οποίος είχε κάνει σύντομη καριέρα ως «Αγιος», για να εξαφανιστεί αμέσως μετά), Βαλεντίνο (ο οποίος αφότου γνώρισε την Ελένη δήλωσε ότι σταματάει εντελώς την τηλεόραση και θα δοκιμάσει να σταδιοδρομήσει ως d.j.), Γιάννη Γκελντή (ο σεφ που βρήκε πιο φιλόξενα πλατό - πέρυσι ήταν στο Star - για τα μαγειρέματά του), Μάνο Μαγιάτη (έφυγε από την εκπομπή λέγοντας ότι δεν αντέχει τα πρωινά ξυπνήματα και συνεργάστηκε με τη Σεμίνα Διγενήστη ΝΕΤ)...

Οσα δεν τους είχαν πει
τα άστρα


Δύσκολες λέγεται ότι ήταν οι ώρες που έχουν περάσει κατά καιρούς δίπλα στην... Ελένη τους και οι αστρολόγοι του «Καφέ» της, με μοναδική εξαίρεση τη Λίτσα Πατέρα, η οποία (όπως και η μαγείρισσα κάποτε της Μενεγάκη Βέφα Αλεξιάδου) έχει αποδειχθεί «Πολύ σκληρή για να πεθάνει». Αντιθέτως ούτε η Βίκυ Παγιατάκη ούτε η Μπέλλα Κυδωνάκη έριξαν άγκυρα στα πλατό της, θες γιατί δεν έλεγαν καθημερινά καλά λόγια για το ζώδιο του Σκορπιού (στο οποίο ανήκει η παρουσιάστρια), θες επειδή δεν άντεξαν τις παρεμβάσεις της στη δουλειά τους... Γιατί η Μενεγάκη μπορεί να μην ξέρει τι είναι ο λούτσος, μπορεί να ήθελε να καλέσει στην εκπομπή της τονΠαύλο Σιδηρόπουλοαγνοώντας ότι έχει πεθάνει προ πολλού, μπορεί να μην έχει ιδέα από οικιακές συσκευές («πάρτε μας τηλέφωνο για να σας χαρίσουμε μια έγχρωμη κουζίνα»), μπορεί να μπερδεύει τη Λακωνία με τη Λαπωνία, αλλά στα ζώδια είναι μανούλα. Και ως «μανούλα» ήταν ιδιαίτερα αυστηρή, όπως μας είπαν συνεργάτες της, με τις προβλέψεις των αστρολόγων που τη συντρόφευαν.

Οι «ξανθές ατάκες» και ο
«νόμος της σιωπής»

Η φωτογραφία είναι από την περίοδο που η Ελένη Μενεγάκη ήταν στον Αntenna τη σεζόν 2003-2004.Διακρίνονται,από επάνω αριστερά, οι Γιάννης Γκελντής,Μάνος Μαγιάτης,Λίτσα Πατέρα και,από κάτω αριστερά,οι Σπύρος Χαριτάτος και Βασίλης Δρυμούσης
Αντιθέτως, όταν τα τηλεοπτικά παιδιά της παρουσιάζουν θέματα που της είναι ξένα- αναφερόμαστε στο σύνολο των θεμάτων της επικαιρότητας...- συχνά κάνει ό,τι μπορεί (από αφέλεια ή επίτηδες;) για να «καταστρέψει» τα ρεπορτάζ τους. «Κανιβαλίζοντας» όσα εκείνοι λένε, τσιμπώντας τους, σπρώχνοντάς τους και εκτοξεύοντας το ένα «μαργαριτάρι» μετά το άλλο («ξανθές ατάκες»τις λένε στους διαδρόμους του Αlpha, πίσω από την πλάτη της). Με αποτέλεσμα να ξεκινάμε π.χ. να ακούσουμε για τις αλλεργίες και να μαθαίνουμε λεπτομέρειες-θρίλερ για τις προπέρσινες διακοπές της Ελένης με τον σύζυγό της- πώς ξύπνησε μέσα στη νύχτα επειδή νόμιζε ότι πλημμυρίζει το δωμάτιο κτλ. Δείτε μερικά αποσπάσματα από εμφανίσεις του διατροφολόγου Τάσου Παπαλαζάρου και θα τον λυπηθείτε, στην προσπάθειά του να κάνει τη δουλειά του ενώ η Ελένη κάνει... τη δική της. Αυτός όμως αντέχει- ακόμη.

Ενώ η Ελένη Φωτοπούλου αποχώρησε λέγοντας «φεύγω, θα πάω για δουλειά στο Αμπου Ντάμπι». Λίγο μετά κουτσομπολίστικη φυλλάδα την εντόπισε να εργάζεται σε φαρμακείο συγγενούς της στην Καλλιθέα. Εφέτος ακούστηκε ότι θα συνεργαστεί με άλλη εκπομπή - όχι της Αbu Dhabi ΤV, αλλά της ελληνικής τηλεόρασης. Ανάμεσα στους αποχωρήσαντες και οι Βασίλης Δρυμούσης και Παύλος Σταματόπουλος. Τηρώντας και εκείνοι, όπως όλοι, τον «νόμο της σιωπής». ΄Η, σε περίπτωση που ψιλομίλησαν, επισημαίνοντας ότι αποχώρησαν μόνο και μόνο για αλλαγή και ότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα με τη Μενεγάκη. Δεν είναι σουρεαλιστικό, ενώ δεν έχεις πρόβλημα, να αποχωρείς από μια τόσο καλοπληρωμένη δουλειά; (Βλέπετε, η παρουσιάστρια θεωρείται ιδιαίτερα κουβαρντού στις αμοιβές των συνεργατών της - οι οποίες εξάλλου δεν απορρέουν από το δικό της ταμείο.)

Η συντριβή της Κατερίνας
Κάπως... σουρεαλιστικά αποχώρησε πέρυσι και η Κατερίνα Ζαρίφη. Κλαίγοντας (στον αέρα) που άφηνε πίσω την Ελένη, αλλά διαβεβαιώνοντας το φιλοθέαμον κοινό πως ό,τι κάνει το κάνει για την τέχνη: «Αποφάσισα να δοκιμαστώ στο θέατρο»δήλωσε, ενώ δίπλα της η Ελένη πλάνταζε. Ελα όμως που η Κατερίνα είχε εσφαλμένη αντίληψη για το τι ακριβώς είναι θέατρο! Γιατί τελικά ανέλαβε την παρουσίαση του «Πρωινού καφέ» στον Αntenna ακριβώς απέναντι από τον «Καφέ» της Μενεγάκη. Βεβαίως, η Ελένη βγήκε και πάλι από πάνω: και ευλόγησε με μεγαλοθυμία την αποχώρηση της αγαπημένης της Κατερίνας (η οποία ώρες ώρες τής έκλεβε την παράσταση) και την είδε να συντρίβεται και να απομακρύνεται άρον άρον από το αντίπαλο μαγκαζίνο. Συντετριμμένη ή όχι η Κατερίνα, ακολουθώντας την παράδοση, δεν είπε λέξη για τους πραγματικούς λόγους που την ώθησαν να φύγει από την αγκαλιά της Μενεγάκη. Ούτε διέψευσε τα κακά στόματα που έλεγαν ότι δεν άντεχε άλλο, καθώς η παρουσιάστρια την είχε ξεπατώσει στη δουλειά. Γιατί εκτός από το τρίωρο που τη βλέπαμε στον αέρα να κάνει τη χαριτωμένη ή μάλλον να συναγωνίζεται σε χαριτωμάρα την Ελένη, η Ζαρίφη είχε και άλλες υποχρεώσεις. Οπως να ετοιμάζει βίντεο, δουλεύοντας ατελείωτες ώρες, τα οποία μπορεί και να μην προβάλλονταν ποτέ αν άλλαζε γνώμη η αφεντικίνα της.

Κράτα τα κρυφά κρυμμένα!

Δεύτερη χρονιά στον Αlpha: Ο Γρηγόρης Γκουντάρας (στην επάνω σειρά,δεύτερος από αριστερά) είναι από αυτούς που παραμένουν στην ομάδα της παρουσιάστριας.Ο Στέφανος Κόκκαλης (πρώτος από κάτω αριστερά) εξακολουθεί να τη συνοδεύει στο πιάνο
Παλαιότεροι συνεργάτες της κάνουν λόγο ακόμη και για κάτι σαν «τρομοκρατία», χωρίς όμως να δέχονται να το καταγγείλουν επωνύμως: «Τίποτε από όλα όσα συνέβαιναν πίσω από τις κάμερες δεν έπρεπε να βγαίνει προς τα έξω, ήταν σαφές» μας είπε ένας από εκείνους όταν ρωτήθηκε σχετικά. Αλλιώς η Ελένη μπορεί να θύμωνε. Και όταν θυμώνει... Ετσι κι αλλιώς, την έχουμε δει και εμείς, οι τηλεθεατές, αν όχι θυμωμένη, τουλάχιστον εκνευρισμένη, τις φορές που η κάμερα τη συνέλαβε σε ιδιωτικές στιγμές- σε πραγματικά ιδιωτικές στιγμές, γιατί υπάρχουν πάντα και τα τυχαία ενσταντανέ που δεν είναι καθόλου τυχαία. Η Ελένη στη λαϊκή αγορά (με τον σοφέρ της να βαστάει τις σακούλες) ήταν ένα από τα πιο πρόσφατα «ντοκουμέντα» που αποκάλυψε ότι η ελληνίδα Πολυάννα μπορεί να γίνει και σνομπ και απαξιωτική όταν η όλη κατάσταση δεν της καθήσει όπως ακριβώς τη θέλει. Κάτι τέτοιο διακρίναμε και στην έντονη αντίδρασή της όταν οι δημοσιογράφοι τη ρώτησαν τι συζητούσε ενώ κολυμπούσε με τονΛάκη Λαζόπουλο στη Μύκονο, γεγονός το οποίο απαθανάτισε η κάμερα. Η Ελένη έχασε αμέσως και την αφέλεια και το χιούμορ της και απάντησε ασυνήθιστα σοβαρή:«Δεν θα σας πω τι λέω με τους φίλους μου». Εκ πρώτης είχε δίκιο. Η αντίδρασή της όμως δεν ήταν σε καμία περίπτωση η αντίδραση που περιμένεις από μια Ελένη-Πολυάννα. Εκτός αυτού, όταν ξέρεις ότι σε κυνηγάνε οι κάμερες και απαιτείς ιδιωτικότητα -πού;- στη Μύκονο, ή είσαι πράγματι μια χαζοχαρούμενη παρουσιάστρια χωρίς κριτήριο ή μια ΤV persona που ξέρει πολύ καλά πώς να προκαλεί το ενδιαφέρον.

Η τέλεια μάνατζερ (του εαυτού της)

Ευτυχισμένες στιγμές της ομάδας την περασμένη χρονιά. Στη φωτογραφία και η αποχωρήσασα Αργυρώ Μπαρμπαρίγου (τέταρτη από αριστερά)
Και αυτό το ξέρει πολύ καλά η Ελένη-Πολυάννα Μενεγάκη. Το αποδεικνύει καθημερινά: «πουλώντας» μέσα από την εκπομπή της λεπτομέρειες από τον γάμο της, τις εγκυμοσύνες της, τη σχέση της με μαμάδες και πεθερές και την ανατροφή των παιδιών της, χωρίς όμως να επιτρέπει σε κανέναν να υπερβεί τα όρια που βάζει εκείνη. Η παρουσιάστρια αναδεικνύεται απόλυτη κυρίαρχος του παιχνιδιού. Υπερπροβάλλοντας την «αφέλεια της φυσικής ξανθιάς», την οποία «φοράει» ως δεύτερο ρούχο, ως ρόλο, πάνω στον οποία έχει χτίσει όλη τη σταδιοδρομία της αλλά, την ίδια στιγμή, ελέγχοντας τα πάντα. Μην τα μπερδεύουμε: άλλο αστοιχείωτη και άλλο χαζή. Η Μενεγάκη μπορεί να είναι το πρώτο (δεν το κρύβει, το χρησιμοποιεί για να γίνει συμπαθής), δεν είναι όμως σε καμία περίπτωση το δεύτερο, όπως αποδεικνύει με τις (ολόσωστες) επαγγελματικές επιλογές της, οι οποίες την έχουν αναδείξει δικαίως σε βασίλισσα της πρωινής ζώνης, καθώς και με τον έξυπνο τρόπο με τον οποίο μανατζάρει τον εαυτό της. Θα την αδικούσαμε αν ισχυριζόμασταν ότι αυτό που κάνει θα μπορούσε να το κάνει ο καθένας. Σίγουρα της είναι εύκολο («το έχει»), είναι εμφανές όμως και ότι δουλεύει πάνω σε αυτό ως ευσυνείδητη επαγγελματίας. Μια επαγγελματίας, επιπλέον, που τώρα που η οικονομική συγκυρία ανάγκασε πολλούς συναδέλφους της να μειώσουν τα κασέ τους δεν δέχτηκε να της κόψουν ούτε λεπτό του ευρώ - αν και παραμένει μια από τις πιο ακριβοπληρωμένες, αν όχι η πιο ακριβοπληρωμένη. Αυτό θα το έκανε ποτέ η original Πολυάννα; Οχι. Εκείνη θα ζητούσε από μόνη της να της κόψουν χρήματα και να τα δώσουν στους απολυμένους του καναλιού της. Επειδή πρόκειται για ηρωίδα μυθιστορήματος. Ενώ η δική μας Πολυάννα είναι πραγματική. Μια γυναίκα αποφασισμένη να πετύχει πάση θυσία σε έναν πολύ δύσκολο χώρο. Και αυτού του είδους οι γυναίκες είναι συχνά εξαιρετικά σκληρές.

ΥΓ.: Το ρεπορτάζ βασίστηκε σε συζητήσεις με ανθρώπους που έχουν συνεργαστεί κατά καιρούς με την κυρία Μενεγάκη, μπροστά και πίσω από τις κάμερες. Οι επίμονες προσπάθειές μας να επικοινωνήσουμε με την ίδια - οι οποίες διήρκεσαν περισσότερο από έναν χρόνο - δεν απέδωσαν.


ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟ ΥΓ: Προφανώς ο δημοσιογράφος θέλει να μας πείσει πως είχε το θέμα στο συρτάρι του για παραπάνω από ένα χρόνο, όσο δηλαδή προσπαθούσε να επιβεβαιώσει με την ίδια την Ελένη τα όσα της προσάπτουν.. Χμμμ..

ΣΧΟΛΙΟ.. ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ: Είναι πολλά τα μαργαριτάρια στο κείμενο (τόσα πολλά που σηκώνουν υποψίες..), αλλά να κατηγορείται ένα αφεντικό επειδή θέλει (και πετυχαίνει..) να είναι οι συνεργάτες του καλοπληρωμένοι, δεν το έχουμε ξανακούσει!!

1 comment:

  1. Ένα θα πώ η εμπιστοσύνη καλλιεργείται και η φιλία και οι συνεργάτες κερδίζονται!!!
    Κατά καιρούς όλοι εμείς που την παρακολουθούμε νιώθουμε τί συμβαίνει και αναρωτιώμαστε για όλα αυτά!

    ReplyDelete